24-03-2021 Corona informatie

Op dit moment is Theater Hof 88 gesloten wegens de geldende lockdown.

Net als voor velen was ook voor Theater Hof 88 het afgelopen jaar erg vreemd. De ene maand mochten we 30 bezoekers in onze zalen ontvangen waar we de maand erop weer gesloten waren wegens de lockdown. Tot op heden heeft Theater Hof 88 de voorstellingen die uitvielen wegens de lockdown relatief snel weten te verplaatsen naar een nieuwe datum, waarbij veel voorstellingen ondertussen al reeds opnieuw zijn verplaatst. Echter hoe langer de lockdown duurt, hoe lastiger het wordt om snel en efficiënt nieuwe data te vinden voor vervallen voorstellingen. Hiervoor zijn twee belangrijke reden. Allereerst zijn alle theaters op dit moment met impresariaten aan het bellen om voorstellingen te verplaatsen. Daarnaast worden de data waar voorstellingen naar toe kunnen worden verplaatst steeds schaarser. Onze excuses wanneer het langer duurt dan u van ons gewend bent en wij hopen hierbij op uw begrip.

Proces verplaatsingen:

We kunnen en mogen pas een voorstelling laten vervallen wanneer de artiest hier specifiek om vraagt óf wanneer de voorstelling binnen de lockdown periode valt. In dat geval vervalt de voorstelling en gaat onze directeur/programmeur aan de slag om een nieuwe datum te vinden. Het vinden van een nieuwe datum is belangrijk. Niet in de eerste plaats voor Theater Hof 88 of de bezoekers maar wel voor de artiesten die zouden optreden. Deze artiesten zijn vaak ZZP’er waardoor zij geheel afhankelijk zijn van deze optredens. Om deze reden zullen wij altijd op zoek gaan naar een nieuwe datum. Echter zoals al eerder beschreven wordt het steeds lastiger om elkaar allereerst aan de lijn te krijgen en daarna om een vrije datum te vinden.

Wanneer een voorstelling wordt verplaatst wachten wij met communiceren over deze voorstelling tot er een nieuwe datum is óf dat zeker is dat de voorstelling geannuleerd wordt. Op deze manier ontstaat er geen golf aan mailtjes rond elke vervallen voorstelling. Soms ontvangen bezoekers met kaarten hierdoor pas na de oorspronkelijke datum van de voorstelling informatie over deze voorstelling. Dit is helaas in dit stadium niet te voorkomen.

Alle bezoekers met kaarten krijgen standaard 3 keuzes bij een voorstelling die vervalt

  1. (in geval van een nieuwe datum) De kaarten worden verplaatst naar de nieuwe datum. De bezoekers ontvangen nieuwe e-tickets
  2. De kaarten worden geannuleerd. De waarde wordt als theatertegoed op het account bijgeschreven.
  3. De kaarten worden geannuleerd. De waarde wordt per bank teruggeboekt naar de bezoeker. In dit geval vragen wij om uw rekeningnummer.

Wanneer u zelf besluit om uw geboekte kaarten te annuleren is dit natuurlijk mogelijk. In dat geval kunt u ons gewoon bellen of mailen en zullen wij het proces in werking zetten.

Tot slot, wij missen u als bezoeker en hopen u echt zo snel mogelijk weer te mogen ontvangen in Theater Hof 88. Blijf gezond!